Природа подарувала людині неоціненно щедрий дар – мовлення. Завдяки йому ми висловлюємо почуття, думки, формулюємо потреби, ділимося досвідом. Воно може бути внутрішнім і зовнішнім, розмовним і писемним. Але, мабуть, найважливішим різновидом мовлення є діалог.

Діалог – це найбільш давній і простий вид мовлення, що полягає у безпосередньому спілкуванні двох або кількох людей, яке відбувається у формі розмови чи обміну репліками з приводу певних подій. Під час діалогу співрозмовники можуть ставити уточнювальні запитання один одному, допомагати закінчити думку, впливати мімікою, жестами, тембром та інтонацією голосу. Але, незважаючи на зовнішню простоту, потрібно вчитися вести діалог конструктивно й ефективно.

Чи звертали Ви увагу, що часом люди, спілкуючись, просто «не чують» один одного? Що ж їм заважає? У першу чергу, невміння висловлювати свої почуття, а також незнання правил і законів спілкування.

Існують дві форми звертання до іншої людини:
«Ти-повідомлення» і «Я-повідомлення».

У «Ти-повідомленні» використовуються слова: ти, тебе, тобі. «Ти-повідомлення» порушує комунікацію, оскільки викликає у людини почуття образи, роздратованості, обурення, протесту (наприклад, «Ти завжди запізнюєшся!» (звинувачення); «Що за вигляд? На кого ти схожий?!» (критика й засудження); «Вимкни цю жахливу музику!» (заборона й осуд)). Погодьтесь, навряд чи такі фрази викликатимуть позитивні емоції, розуміння і бажання ефективно взаємодіяти. Захисна реакція на них – образа, зухвалість, нападки у відповідь.

У «Я-повідомленні» використовуються слова: я, у мене, мені. Мета «Я-повідомлення» – не примусити когось щось зробити, а висловити свої почуття, думки і потреби. Це більш ефективний спосіб комунікації, оскільки він допомагає не лише почути і зрозуміти один одного, а й змінити поведінку співрозмовника, зберігши при цьому гарні стосунки (наприклад, «Я дуже засмучуюсь, коли не приходять вчасно», «Мені дуже неприємно, коли мають неохайний вигляд», «Синку, в мене дуже болить голова, вимкни, будь ласка, музику»).

Формуємо «Я-повідомлення»

Вас переповнює почуття? Тоді назвіть його спочатку самому собі. Потім розкажіть про нього іншому. Говоріть від першої особи про себе, свої переживання, а не про іншу людину та її поведінку.

Повна форма «Я-повідомлення» (чотирикрокова модель):

ОписеПриклад
1. Почуття– Мене дратує…
2. Факт– Коли спізнюються…
3. Бажання– Я хочу зустрічатися вчасно…
4. Наслідки– …і тоді ми будемо більше часу проводити разом і наші стосунки стануть теплішими.

Коротка форма «Я-повідомлення» (двокрокова модель):

ОписеПриклад
1. Почуття – Мене дратує…
2. Факт– Коли спізнюються…

Переваги «Я-повідомлень»

  1. Ми висловлюємо свої почуття, а не пригнічуємо їх.
  2. Своєю відкритістю у вираженні почуттів ми викликаємо довіру співрозмовника.
  3. Вони дозволяють нам зняти маску «вихователя» і наближають один до одного.
  4. Дають право нашому співрозмовнику самостійно прийняти рішення.

NB! Головною помилкою при засвоєнні техніки «Я-повідомлення» є те, що інколи, почавши з «Я-повідомлення», ми закінчуємо «Ти-повідомленням» (наприклад, «Мене дратує, що ти не прибираєш у своїй кімнаті!» (правильно: «Мене дратує безлад у кімнаті»), «Мене обурює твоє запізнення!» (правильно: «Мене дратує, коли інші спізнюються»). Цієї помилки можна уникнути, використовуючи узагальнювальні слова, безособові речення, неозначені займенники.

Почніть застосовувати у спілкуванні «Я-повідомлення», говоріть про свої почуття, і ви побачите, як зміниться світ!


Зверніть увагу!

Перешкоджати спілкуванню може звичайнісінький ларингіт – запалення слизової оболонки гортані. І це не дивно, адже одним з основних симптомів цього захворювання є захриплість або й повна втрата голосу. Крім того, хворий страждає через сухість, дертя в горлі, сухий кашель, загальну слабкість. Температура тіла може підвищуватися. Причиною ларингіту в більшості випадків є застуда. Однак до групи ризику входять також і ті особи, професійна діяльність яких пов’язана з підвищеним голосовим навантаженням (учителі, лектори, співаки, диктори та ін.) чи шкідливими умовами праці (запиленість, загазованість, підвищена сухість повітря тощо).


Лікування ларингіту

  • Передусім необхідно запровадити обмежувальний голосовий режим: хворому краще мовчати; говорити пошепки не можна, оскільки при цьому зв’язки зазнають такого самого навантаження, що і під час звичайної розмови.
  • Важливо виключити з раціону гостру, солону, гарячу або дуже холодну їжу.
  • Курцям слід відмовитися від цигарок.

До уваги!

Ви втратили голос, і тепер кожен звук дається важко, все більше нагадуючи хрип або шепіт? – Ісла Мінт* та Ісла Моос*!

ІСЛА МІНТ та ІСЛА МООС – пастилки на основі ісландського моху. Вони мають захисну (огортають і зволожують слизову оболонку), антимікробну, протизапальну та імуномодулюючу дію.

Завдяки зазначеним властивостям, пастилки Ісла Мінт та Ісла Моос під час розсмоктування огортають і зволожують слизову оболонку дихальних шляхів, знімають запалення, усувають сухість, дертя і печіння, допомагають відновити осиплий, захриплий чи втрачений голос.

На відміну від льодяників, пастилки не містять цукру і не можуть поранити слизову ясен і піднебіння. Ісла Мінт та Ісла Моос можна застосовувати дорослим і дітям від 4 років не лише при фарингіті, ларингіті, осиплості, захриплості голосу і людям, професія яких пов’язана з підвищеним голосовим навантаженням чи роботою у несприятливих кліматичних умовах (холод, спека, пил і т. д.), а і при сухому подразливому кашлі, у тому числі алергічного походження.

Ісла Мінт та Ісла Моос – при осиплості, захриплості голосу та сухому подразливому кашлі
Голос потрібен усім!

Ісла Мінт та Ісла Моос  - голос потрібен усім!


*Реклама лікарського засобу. Перед застосуванням ознайомтеся з інструкцією і проконсультуйтесь із лікарем. Зберігати в недоступному для дітей місці.

Ісла Мінт пастилки: виробник Engelhard Arzneimittel GmbH & Co. KG (Німеччина), р. с. № UA/2187/01/01 від 20.03.2015;
Ісла Моос пастилки: виробник Engelhard Arzneimittel GmbH & Co. KG (Німеччина), р. с. № UA/2188/01/01 від 03.03.2015.

samolechenie-ukr

Офіційний дистриб’ютор в Україні ПрАТ «Натурфарм», м. Київ, вул. Лісна, 30-А, тел.: (044) 401-80-10, www.naturpharm.ua.